לפרטים\הצעת מחיר
שם:
טלפון:
מייל:
כתובת:
הודעה:
שלח נקה טופס

רכישת קרקע למגורים – כל מה שצריך לדעת

רכישת קרקע למגורים אפשרית בשתי דרכים עיקריות: רכישת דירה מלקוח ישיר או רכישת קרקע שעברה וועדה, טרם נבנה עליה הנכס, על אף שהיא נרשמה כבר כקרקע לבנייה בטאבו לאחר שהופשרה. מה היתרון בדרך הרכישה הראשונה ומהו היתרון בדרך השנייה? כאן תוכלו להכיר מקרוב את כל הפרטים הנוגעים לרכישת קרקעות למגורים.

רכישת קרקע למגורים מלקוח ישיר, הכוללת גם את הדירה
 
היתרון הגדול בשיטה זו – אתם מקבלים בדיוק מה ששילמתם עליו: שטח ודירה. לעומת זאת, קיימות שיטות אחרות בהן קונים נייר, ולא שטח או בית, ומחכים שהנייר הזה, שמבטא את הגוש/חלקה שלכם יתורגם בבוא העת לקרקע מופשרת ובהמשך לדירה. החיסרון מתבטא בעלויות דיור יקרות. לקוחות רבים מתעטפים באצטלה לא להם – לפיה אזור המרכז ודרום השרון שווים יותר משאר חלקי הארץ, וכך אם אתה כלקוח לא יודע נדל"ן ואין בכוחך לפרש באופן אמתי את שווי הדירה, אתה עלול למצוא את עצמך קונה חתול בשק. לצערנו, בשל ביקושים כה גבוהים לאזורים אלו, לקוחות מאזורים הנקראים "פריפריה" מוכנים לעשות הכל כדי להימנות עם אנשי המרכז, והם מתייחסים למחיר המוצע להם כמחיר סופי במקום לבדוק לפרטי פרטים האם קיימים חסרונות דירתיים או סביבתיים שיכולים להוריד נקודתית בנכס זה את המחיר (כי ידוע שערך הקרקע במרכז הארץ כקרקע סחירה הוא ערך גבוה, אז זה – המתווה היחיד שנשאר לכם כדי לנסות להוריד את המחיר).

רכישת קרקע מגורים שהופשרה וטרם נבנה עליה נכס
 
במתווה זה בדרך כלל פועל אדם שהתלבט אם לרכוש קרקע חקלאית, לא היה בטוח אם היא תופשר, וכשהיא הופשרה למרות שהוא לא רכש בזמן, הוא החליט להיכנס לקבוצת הרכישה בשלב זה, כשהקרקע מתממשת כקרקע למגורים. היתרון הוא שכעת יש לו יותר וודאות שתיבנה דירה, והחיסרון הוא שאם הוא היה רוכש אותה כשהיא הייתה חקלאית הוא היה מקבל את הקרקע במחיר הרבה יותר טוב, ולמעשה – גם את הדירה משום שעסקת קומבינציה עם קבלן היא בדיוק הכלי שפוטר את הדייר מלשלם על דירתו, רק על שטחים מופשרים.

מהי עסקת קומבינציה?
 
עסקת קומבינציה מתקיימת כאשר לדייר קיימות בגוש/חלקה 1+ זכויות לבניית דירה. הוא משאיר אחת לעצמו ונותן אחת לקבלן במקום לשלם לו כסף. הקבלן מקבל זכות לבנות לעצמו בית נוסף, ובתמורה – נותן הקרקע, הלקוח של הקרקע למגורים, מקבל דירה משלו ללא תשלום.
 
בכל מקרה כזה רצוי וכדאי לקבל ייעוץ והדרכה.
 
למידע נוסף אודות רכישת קרקע למגורים ודירות בשרון היכנסו לאתר והתרשמו.
 
 
.